Αρχική σελίδα » Συλλογή δεδομένων

Συλλογή δεδομένων

Για τη συγκρότηση του ΣΕΠΑΜΕ2 τα δεδομένα συλλέγονται και κατατάσσονται σε τέσσερις «δεξαμενές» με τους εξής τρόπους:

  • Δεξαμενή Α: περιλαμβάνει γραπτές παραγωγές, πλήρως ταξινομημένες ως προς τον χρόνο και τον τόπο παραγωγής τους, οι οποίες προέρχονται από το υλικό των μαθημάτων που παρακολουθούν στο επίσημο πρόγραμμα της τάξης οι μαθητές και μας δίνονται με τη σύμφωνη γνώμη των διδασκόντων στο πλαίσιο των tasks που οι ίδιοι αναθέτουν στους μαθητές τους. 
  • Δεξαμενή Β: αφορά γραπτές παραγωγές που προκύπτουν από δραστηριότητες ειδικά σχεδιασμένες από την ομάδα των ερευνητριών και εκμαιεύονται από τους μαθητές που συμμετέχουν στα ειδικά τμήματα γραφής (extra writing practice courses). Οι τελευταίοι καλούνται να συντάσσουν μία παραγωγή γραπτού λόγου (ΠΓΛ) τον μήνα, οπότε στο τέλος της σχολικής χρονιάς (Οκτώβριος-Μάιος) καθένας από τους συμμετέχοντες αναμένεται να έχει συντάξει οκτώ παραγωγές γραπτού λόγου. Οι παραγωγές αυτές ψηφιοποιούνται και αποστέλλονται κάθε φορά στον αποδέκτη με άμεση εξατομικευμένη ανατροφοδότηση μέσω του ηλεκτρονικού του ταχυδρομείου. Οι δραστηριότητες από τις οποίες προκύπτουν οι ΠΓΛ διαβαθμίζονται ως προς το γνωστικό τους φορτίο (Robinson, 2001, 2011· Robinson & Gilabert 2007) ανάλογα με τις απαιτήσεις των τριών επιπέδων γλωσσομάθειας και είναι κοινές για όλους τους μαθητές του ίδιου επιπέδου.
  • Δεξαμενή Γ: αφορά παραγωγές προφορικού λόγου (ΠΠΛ) που συλλέγονται 2 φορές τον χρόνο (1η: Δεκέμβριος-Φεβρουάριος, 2η: Απρίλιος-Μάιος) με δομημένες δραστηριότητες συναφούς διαβάθμισης και θεματολογίας με αυτές της Δεξαμενής Β.
  • Δεξαμενή Δ: περιλαμβάνει τις τελικές ΠΠΛ και ΠΓΛ, μία ανά δεξιότητα και ανά μαθητή, όπως αυτές προκύπτουν στο πλαίσιο της προκαθορισμένης εξεταστικής δοκιμασίας πιστοποίησης που διενεργεί ο συγκεκριμένος φορέας (Διδασκαλείο της Νέας Ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας) και στην οποία δεν υπάρχει καμία παρέμβαση από τις ερευνήτριες του προγράμματος.